Hírek

26. július 2017

Fontos a folyadék pótlása testmozgás közben?

A testünk folyadékvesztését legjobban befolyásoló tényezők

A megfelelő folyadék utánpótlás kiemelten fontos testedzés alatt, elengedhetetlen többek között a teljesítmény, a biztonság és a komfortérzet szempontjából. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozgunk, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen.

A testünk folyadékvesztését legjobban befolyásoló tényezők:

Izzadás: Egyesek többet izzadnak, mint mások. Amennyiben többet izzadunk, mint mások, jobban ki vagyunk téve a kiszáradás veszélyének. Mérjük meg a testsúlyunkat edzés előtt és az után is, hogy felmérjük az izzadság általi folyadékvesztést

Edzés hossza és intenzitása: Az órákon át tartó testmozgás azt jelenti, hogy egyre többet kell inni a kiszáradás megelőzése érdekében

Hőmérséklet: A melegben való testedzés növeli az izzadás általi folyadékveszteséget, míg a hidegben történő testmozgás nehezíti a légzés általi folyadékveszteség felismerését. Mindkét esetben fontos, hogy megfelelően hidratáljunk

Magasság: A nagy magasságban való edzés növeli a szervezet folyadékveszteségét, így a test folyadékigényét is A víz a legjobb választás a test megfelelő folyadék utánpótlásának biztosítására. Azonban, amennyiben egy óránál hosszabb testmozgást végzünk, akkor érdemes lehet megfontolnunk a sportitalok fogyasztását is. Hatványozottan igaz ez nagyfokú izzadás esetén, hiszen izzadás közben rengeteg elektrolitot vesztünk. Az elektrolitok létfontosságúak az élethez, valójában testünk ezek nélkül nem is tudna megfelelően működni. Az elektrolit alapvetően a következőkből épül fel: nátrium-, kálcium-, kálium-, magnézium-klorid, hidrogén foszfát és hidrogén-karbonát. A nátrium és a kálium többek között hatással van az izomműködésre is. Ha az elektrolitok nagyon lecsökkent szintje izomgörcshöz és fejfájáshoz vezethet.

Azonban fontos leszögezni, hogy a sportitalok gyakran nagyon cukrosak, így fogyasztásuk nehezíti a fogyást. Ezért akik szeretnének leadni a súlyukból, mindig vízzel pótolják a folyadékot. Soha ne érezzzük úgy, hogy magas cukor tartalmú sportitalt kell innunk! A kemény edzésmunkát leszámítva a sportitalok általában nem ajánlottak a hétköznapi folyadékbevitelhez.

Hírek

14.05.2019 | Újabb vállalatok vehették át a DUIHK „Megbízható Munkaadó” címét

A címet 2017 óta olyan vállalatoknak ítélik oda, amelyek teljesítik a munk...

16.05.2018 | Mit igyunk testmozgás közben?

Közeledik a strandszezon, ezért sokan most kezdenek el aktívan mozogni. A meg...

TISZTA VÍZ- NÉMET PRECIZÍTÁS- aQto VÍZADAGOLÓK

Nemcsak jól néz ki, megbízható is. Az aQto vízautomata Önt is lenyűgözi, hiszen modern, praktikus és stílusos megoldás.

VÍZADAGOLÓ TESZTEK

Szívesen kipróbálná vízadagolóinkat vagy szódagépeinket? Jelentkezzen Ön is, és tesztelje 14 napig költség- és kötelezettségmentesen prémium kategóriás szódagépeinket!